Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009

Αοριστίες

Σε πούλησαν οι φίλοι σου? σε πούλησε η κοπέλα σου? κλαίγεσαι στο msn ότι είσαι μόνoς σου? άντε γεμίσου και γαμήσου . Ευθύνη σου ήταν να δώσεις αξία στον εαυτό σου. Αν το είχες κάνει δεν θα είχες περιθωριοποιηθεί. Αυτός που σε πούλησε δεν σε σεβάστηκε κι αυτός που αδιαφορεί τώρα δεν σε σέβεται. Πάρε την σωστή απόφαση και απομακρύνσου. Αλαζονεία?

Δεν μπορώ να αποφασίσω μεταξύ αλαζονείας και μετριοφροσύνης. Αποκλείω πάντως την μικροπρέπεια. Η μικροπρέπεια είναι η αυτοκτονία του εγώ. Ξεπερνά ακόμα και την παρακμή του εγώ.

Εχθρός και φίλος, μισός και αγάπη, μαύρο και άσπρο. Θετικό και αρνητικό. Αναρχία και φασισμός. Δυο πόλοι? Σε ένα συμμετρικό σύμπαν τα δυο άκρα εφάπτονται, τουλάχιστον στο μυαλό μου. Εφάπτονται ή τέμνονται? Ίσως να μην μπορούμε με τις γήινες αισθήσεις μας να το καταλάβουμε.
Πρόβατα λοιπόν και ανήσυχα μυαλά. Σαν έννοιες τα ‘πρόβατα’ και τα ‘ανήσυχα μυαλά’ είναι αντίθετες? Μήπως δηλαδή κι αυτές τέμνονται? μπαα
Πολύ απλά γιατί οι έννοιες αυτές χαρακτηρίζουν τον τρόπο σκέψης, τον τρόπο αντιμετώπισης των πραγμάτων, το μυαλό. Δεν είναι κάτι αόριστο. Είναι η πράξη. Η ουσια. Μπορεί τα ανήσυχα μυαλά να συγγενεύουν με τα προβατίσια μυαλά στο επίπεδο του υποσυνείδητου, ή στην ψύχη. Αοριστίες.

Δεν μπορώ να ορίσω ‘ανήσυχο μυαλό’.

Γίνονται πολλά, μόλις κατάλαβα ότι επανήλθε στο μυαλό μου η λέξη ‘αδιαφορία’ . πριν λίγες εβδομάδες η αδιαφορία ήταν ο μεγάλος μου εχθρός, τώρα είναι όπλο. Την έκανα φίλη μου. Την ένιωσα. Δεν κατηγορώ πλέον τους ‘αδιάφορους, δεν είμαι, αλλά έμαθα να γίνομαι νομίζω.

Ποια είναι η διάφορα μεταξύ αρχαίων Ελλήνων και νέων? Αυξήθηκε ο πληθυσμός, μειωθήκαν όμως οι ‘ενεργοί πολίτες’. Ο Αριστοτέλης μιλούσε για ευδαιμονία, για μια κατάσταση καλοτυχιάς δηλαδή, χαράς, ετυμολογικά ‘καλού-πνεύματος’. Μήπως σε αυτή την κατάσταση βρίσκονται τα πρόβατα? Ως μη έχοντες πραγματική ψύχη, απολαμβάνουν την ευδαιμονία, όχι την πραγματική ευδαιμονία φυσικά αλλά μια παραίσθηση ευδαιμονίας, δείχνοντας αδιαφορία για την πραγματική αλήθεια, έτσι εξηγείται το γεγονός ότι τα ανήσυχα μυαλά υποφέρουν. ο άνθρωπος σκέφτεται Τα ανήσυχα μυαλά υποφέρουν.

Το όλο θέμα με την παρακμή δεν έχει τελικά κανένα νόημα, δεν μπορείς να κάνεις κάτι.
Νόμιζα ότι μερικοί κοιμούνταν και μπορούσαν να ξυπνήσουν, αλλά τελικά είναι τυφλοί και δεν γίνεται να βρουν το φως τους. Κι εγώ τυφλός είμαι

Ως άλλος Dreez ανάβω λαμπάδες στους άγιους της μιζέριας σας.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου